Köpvillkor

1. Om MOI 

Företaget har sitt säte i Malmö. Företagets postadress är Vikingsbergsvägen 8. Organisationsnummer 559133-4213. Önskar du att komma i kontakt med oss, fyll i vårt kontaktformulär med dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. 

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Om du inte erhåller en orderbekräftelse inom 24 timmar eller något inte stämmer i din beställning var vänlig kontakta oss via vårt kontaktformulär på butikens första sida. Spara din orderbekräftelse då den innehåller uppgifter om köpet som du kan behöva i din kontakt med oss.
Alla varor förblir MOI Butiks egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Försök till bedrägerier polisanmäls. MOI Butik förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri misstänks.

3. Betalning

Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj det alternativ som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Klarna:

Klarna är ett smidigt och säkert sätt för dig som kund att handla med.
Du kan välja mellan följande betalningssätt:

Faktura 30 dagar                                                                                           Betala nu
Dela upp din betalning

 

Shopify Payments

Här väljer du att säkert betala med kort.

Swish

Du kan välja Swish som betalsätt vilket är enkelt och smidigt. Fyll i dina uppgifter och öppna sedan din Swish-app. Genomför betalningen som visas i appen. Vi tar inte del av dina uppgifter. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till moibutik.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

4. Leverans MOI Butik levererar endast inom Sverige och har fri frakt om beställningen är över 500:- per order. För övriga ordrar kostar frakten upp till 90:- per order och skickas med DHL med leverans till servicepoint. Fraktkostnaden får du besked om innan du betalar dina varor. 

Giltig legitimation samt sändningsnummer (e-mail eller sms) ska uppvisas vid hämtning av försändelsen. 

Undantagsvis skickas vissa mindre försändelser med vanlig post direkt hem till din brevlåda. 

Du kan göra din beställning på MOI Butik dygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande helgfri vardag men ibland dröjer det några dagar extra. 

När vi packat din order så får du ett besked om detta, därefter tar det 1-4 dagar för vårt fraktombud att leverera din order till ett uthämtningsställe i din närhet. 


Får du ingen bekräftelse via epost direkt du lagt din order kontrollera om den landat i din skräppost, annars kontakta oss via vårt formulär.

Får du ingen avisering från vårt fraktombud inom några dagar efter att vi lämnat över den till vårt fraktombud kontrollera att den epostadress och det telefonnummer du angett i ordern är korrekta. Kontrollera även din skräppostmapp. Hittar du ingen avisering i din skräppost kontakta oss via vårt formulär. 

Ej uthämtade paket
Ert paket ligger hos ert postombud i max 14 dagar, sedan returneras det till oss. Paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Hanteringsavgiften är 300:- . Detta gäller även i de fall då returen beror på att felaktig epostadress eller telefonnummer använts vid ordertillfället, eller om våra och ombudets meddelanden hamnat i din skräppost.

5. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Ångerrätt

Vid köp av varor från oss har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. En retursedel kan du ladda ner här. Du står själv för fraktkostnaden för din retur. Återbetalning vid retur görs efter att varan har returnerats samt mottagits i originalskick. 

Mer information om returer, byte och reklamationer finner du under Returer och reklamationer.

7. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. Se mer information om hur du går tillväga under Returer och reklamationer.

8. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

10. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

11. Personuppgifter

Genom att handla hos Moi Butik accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
MOI Butik är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med  dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

11.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

11.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

11.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Mondido kortbetalning och Swish.

11.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och Postnord.

11.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

11.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

11.6 Rätt till rättelse 
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

11.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

11.8 Ansvarig för dataskydd
Moi Butik är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Vi använder en plattform som heter Shopify och som är ett amerikanskt företag som har kunder över hela världen.

12. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

13. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag

Choose your local MOI butik

Deliver to:
Language
Currency