Byten och reklamationer

Ångerrätt

Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 14 dagar.

Önskar du returnera produkter du beställt, vänligen kontakta oss så återkommer vi med en retursedel samt returinstruktioner. 

Du står själv för frakten för din retur.

SÅ HÄR GÖR DU EN RETUR

  1. Gör en Returanmälan genom att kontakta oss via vårt kontaktformulär. Uppge ditt namn och ditt ordernummer samt att du vill returnera dina varor.
  2. Vi skickar dig en retursedel via email. Fyll i den så detaljerat du kan.
  3. Packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt.  Bifoga retursedeln i paketet så vi vet vad du har skickat tillbaka och varför.
  4. Lämna in paketet för leverans. Spara kvitto och notera eventuellt spårningsnummer.
  5. När din retur har kommit fram till oss återbetalar vi ersättning till dig för dina returnerade varor. Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.
  6. (Om du har valt faktura, kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan.)

Returadress:
MOI Butik/Malmö Social Club AB 
Vikingsbergsvägen 8
217 74 Malmö

Viktigt att tänka på när du gör en retur

Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning. Om originalförpackningen skulle vara skadad är du ansvarig att på annat sätt emballera varorna på ett bra sätt. För att kunna hantera din retur behöver vi uppgifter om din retur så glöm inte att bifoga retursedeln i paketet så att vi har all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur.

Reklamationer & felleveranser

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. 

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel som uppstått, var vänlig kontakta oss via vårt kontaktformulär inom 7 kalenderdagar. Ange alltid ditt namn och ordernummer i mailet. Bifoga en bild om produkten är skadad samt ytterligare en bild om det finns yttre skador på paketet.

Vid eventuell återsändning av reklamerad produkt skickar vi en förbetald returetikett och en retursedel där vi vill att du berättar vilka varor du skickar tillbaka och varför. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga retursedeln i ditt paket.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Om du har valt faktura som betalsätt, observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell reglering av fakturan sker när ärendet har hanterats.

Återbetalningar

Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt.

Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av ordern ber vi dig vänligen att kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att den inte går vidare i kravkedjan. Klarna kontaktar du på tel. 08-12012010 eller via mail till info@klarna.com. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur.

Vid alla returer skickas en bekräftelse via email till dig att returen är behandlad, alternativt avslutad hos Klarna. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.

Byten

Om du vill byta en vara måste du lägga en ny order på vår hemsida på den vara du önskar och returnera den oönskade varan till oss enligt ovanstående instruktioner för ångerrätt. Du står då själv för fraktkostnaden. Vi skickar den nya varan till dig omgående och när vi fått in din retur gör vi en återbetalning till ditt konto. Återbetalningar sker enligt ovan.